Il nido delle colombe/The Dove's Nest - Katherine Mansfield

£12.99
In stock
SKU
MAR026

Product Description

Il nido delle colombe/The Dove's Nest - Katherine Mansfield

Letteratura universale Marsilio - Elsinore - Italian Parallel Text

Edited by Maurizio Ascari

Paperback, 224 pages

Each volume in this series presents a classic of English literature with a new Italian translation on the facing page, as well as an extensive introduction, information about the text and the author, in-depth annotations, and a complete bibliography, all in Italian.

The Dove's Nest is the title story in The Dove's Nest and Other Stories: a collection of Mansfield's work published by her husband shortly after her death. As The Dove's Nest opens Milly and her mother are sitting out on the balcony of their stately New Zealand home and admiring the beautiful view. The mother begins a conversation with her new friend, Mrs Anderson. It appears the mother has been widowed for some years and her friend suggests she might want to meet a very nice well single man who was an American business associate of her husband.

-

Ciascun volume di questa collana si presenta come una monografia completa composta da un saggio introduttivo, una nuova traduzione con testo a fronte, note informative sull'autore e sull'opera, un commento essenziale, una ricca bibliografia.

Il nido delle colombe raccoglie sei racconti, scritti tra la fine del 1921 e l’estate del 1922 e pubblicati postumi nel 1923, pochi mesi dopo la morte dell’autrice. Rappresentano dunque il momento estremo di maturazione della Mansfield, in una consapevolezza tragica e poetica del carattere transitorio delle cose e della preziosità degli istanti della vita quotidiana. Sono piccole e brevi storie di piccole cose: la casa delle bambole che è segno di una differenza sociale ma anche di un momento intenso di solidarietà tra bambini, le piccole abissali incomprensioni tra due sposi in apparente sintonia, la violenza disperata e terribile di un gesto insignificante come quello di uccidere una mosca… La brevità è il tratto che le qualifica e le caratterizza, una brevità che raggiunge un effetto paragonabile a quello della poesia. E davvero simili a poesie sono questi racconti densissimi: è della poesia l’attenzione per l’aspetto sonoro del linguaggio, la compattezza ritmica, l’uso sapiente del simbolo, la forzatura del linguaggio a rappresentare ciò che non è visibile e non è dicibile.

  • Language

    Italian

  • Level

    Intermediate

  • Book Binding

    Paperback

  • Book Dimensions

    18.4 x 12.8 x 2.4 cm

  • Book Format

    Unabridged

  • Book Genre

    Classics

  • Book ISBN

    9788831779487

  • Book Page Count

    224

  • Book Publication Date

    2002

  • Book Publisher

    Marsilio Editori

  • Delivery Estimate

    Please allow from 5 to 10 days for this item to be delivered.

  • Product Supplier

    Sodip

You May Also Like
Write Your Own Review
Only registered users can write reviews. Please Sign in or create an account